dilluns, de desembre 08, 2008

Eleccions a la UAB


Candidats a rector o rectora de la UAB: Lluís Tort i Ana Ripoll

Després d’uns quants dies de festa, arriba el moment de començar a organitzar la setmana. Tasques realitzades durant els dies de festa, assumptes que han quedat pendents així com també planificar totes aquelles qüestions que van més enllà de l’àmbit acadèmic. He de reconèixer que durant aquests dies no he obert el correu de la universitat i ara ho acabo de fer i m’he trobat amb informació realment interessant.

Fa temps que vaig anotar a l’agenda que el proper dilluns 15 de desembre es celebren eleccions per tal d’escollir el nou rector o rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona. Concretament, hi ha dues candidatures, una encapçalada per Lluís Tort i l’altra per Ana Ripoll.

La meva primera sorpresa va ser quan vaig rebre al correu electrònic de la universitat, la presentació d’ambdós candidats. Un fet que vaig pensar que seria puntual, però novament, avui he rebut més informació sobre els programes i altres qüestions dels candidats.

He de reconèixer que no conec a cap dels dos professors, ambdós formen part de disciplines molt allunyades a les meves. Ara bé, aquest fet ha suposat un al·licient alhora de conèixer de més a prop quines són les seves propostes, llegir detingudament el seu programa així com també visualitzar l’equip que presenten.

Aquells que em coneixen saben que una de les meves debilitats es troba en la política i em resulta molt difícil no establir determinats paral·lelismes entre les eleccions que escolliran a un nou rector o rectora de la UAB amb als processos electorals merament polítics.

Salvant les distàncies, hi ha determinats elements que connecten aquest procés electoral universitari amb els processos electorals pròpiament polítics. Segurament, la meva implicació política i el fet de viure diverses campanyes des de dins em porta a realitzar aquesta reflexió.

Un primer element rellevant és l’ús de les noves tecnologies. Ambdós candidats compten amb pàgina web pròpia ( web del Lluís Tort i la web de l'Ana Ripoll) i bloc (bloc d’Ana Ripoll i bloc de Lluís Tort) , instruments a través dels quals permeten obrir al conjunt de la comunitat universitària el projecte que presenten. És més, precisament gràcies aquests espais m’he informat integrament i he conegut de prop les propostes dels candidats. De moment, no he rebut cap informació relacionada amb el procés electoral en format paper, un element que celebro enormement. S’ha de reconèixer que l’àmbit d’actuació universitari es troba localitzat i centralitzat en un espai concret i específic i això facilita aquest fet ara no està de més, prendre nota d’aquest aspecte.

Imagino que els candidats deuen tenir programes en format paper ara molt diferent és pensar en una xifra concreta i específica que haver de remetre programes electorals al conjunt de la comunitat universitària. Més enllà de l’estalvi econòmic també s’hi troba un cost mediambiental important, així que celebro aquesta actitud i desitjo que algun dia els partits polítics i l’administració en tot el seu conjunt la interioritzi, no serà fàcil però cal insistir-hi.

Després de pensar i reflexionar detingudament sobre quina serà la meva opció personal a l’hora de votar al futur rector o rectora de la UAB , m’he decidit així que el sentit del meu vot ja el tinc clar i ben definit. Crec que és una responsabilitat important i espero que tots aquells que clamen als quatre vents sobre el protagonisme dels estudiants en la vida universitària acudeixin el proper dilluns 15 de desembre massivament a les urnes. Una vegada conegui els resultats, em comprometo a fer-vos cinc cèntims sobre els mateixos i explicar-vos una mica allò que ha donat de si del procés electoral.

3 Comments:

At 12:04 p. m., Blogger garmir said...

Hola:
Excel.lent post.
Edmundo.

 
At 10:57 p. m., Blogger Laia Gomis said...

Moltíssimes gràcies!

 
At 10:54 p. m., Anonymous Anònim said...

Han dit què faran amb els expedientats per lluitar contra Bolonya?

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home