dilluns, de maig 28, 2007

Eleccions municipals, 27 de maig

Les eleccions municipals ja s’han celebrat, una data que molts teníem a la ment perquè feia molts mesos que hi treballàvem, concretament en el meu cas des de mitjans de desembre. La jornada s’iniciava a quarts de vuit, esperant que quan a les vuit del matí comencessin a constituir-se les meses no hi hagués cap incidència, tal com va ser.

Aleshores, arribava el moment de muntar el desplegament d’apoderats per cobrir les taules per tal que poguessin suplir als interventors i evitar que la llarga jornada esdevingués pesada.

A les 10 del matí, exercia el dret de sufragi, acudint al meu col·legi on vaig constatar que les paparetes del PSC i de les ICV-EUiA es trobaven tapades, algú començava a no respectar el joc democràtic.

Acte seguit, vaig iniciar un recorregut per alguns col·legis electorals i la tranquil·litat era la constant fins que alguns membres de Plataforma per Catalunya la van decidir trencar amb unes pràctiques força detestables com són el fet de repartir vots a les portes d’alguns col·legis electorals.

La participació de la una del migdia ens mostrava un clar retrocés davant les xifres de les passades eleccions municipals, concretament sis punts per sota. La llum d’alarma s’encenia en moltes seus dels diversos partits polítics davant l’amenaça que l’abstenció tornés acaparar el protagonisme de la jornada electoral. Tots confiàvem que la gent acudiria a les urnes per la tarda i així deixaríem endarrera la tendència abstencionista dels darrers comicis electorals.

Dissortadament, no va ser així, a les sis de la tarda vaig dur a terme novament una visita per alguns col·legis electorals on vaig constatar de prop el desencís, la manca de ganes d’anar a votar perquè les persones entraven en compta-gotes.

Em vaig perdre el tancament directe dels col·legis electorals i no vaig poder viure in situ l’escrutini perquè a dos quarts de vuit tenia un compromís. Televisió El Vendrell feia un especial municipals 2007 i quan els col·legis electorals tancaven al punt de les vuit del vespre, començava una tertúlia dirigida pel Víctor Merencio que estava acompanyat pel Roger Caballero i jo mateixa. Des d’aquest espai agrair a tots dos el bon ambient que es va respirar durant tota l’estona que vaig compartir amb ells, prop de tres hores claus i decisives pel futur del nostre Vendrell.

La veritat és que em va semblar una idea molt interessant i atractiva, per aquest motiu vaig acceptar la invitació. Vaig viure les meves primeres eleccions municipals d’una manera especial i diferent, des dels estudis del plató anaven arribant resultats d’enquestes realitzades a peu d’urna i el recompte dels primers escrutinis. Vam tenir l’oportunitat de comentar els diversos aspectes que anaven sorgint al llarg de la nit, des de la participació, la utilització de les noves tecnologies en el procediment electoral, la llei d’hont, fins arribar al resultat que dibuixava un escenari polític completament diferent a l’actual

Els ciutadans del Vendrell que es van acostar a les urnes, no va arribar ni al 54% però del conjunt de vots emesos es va configurar el següent escenari
CIU es convertia en la força política guanyadora de les eleccions obtenint 7 regidors. Seguida de la federació nacionalista tenim al PSC que obtenia tan sols tres-cents vots menys i obtenia també 7 regidors. Una força política que irrompia en l’espectre polític vendrellenc és Plataforma per Catalunya, que comptava amb més de 2000 vots i passava d’un regidor a obtenir-ne fins un total de 4. Acte seguit trobem el Partit Popular que seguien amb els seus dos regidors i en darrer lloc ERC que malgrat una nit plena de nerviosisme perquè es pensaven que perdrien l’únic regidor al consistori vendrellenc, finalment van mantenir-lo. La resta de formacions polítiques entre les quals es troben ICV-EUIA, ALVEN, IGM i Izquierda Republicana, es quedaven sense representació al consistori vendrellenc.

El poble és sobirà i decideix qui vol que siguin els seus representants però malgrat aquesta evidència estic enormement preocupada per l’ascens d’un partit racista i xenòfob que ha obtingut a la meva vila. El Vendrell és un municipi tranquil on la immigració no és un problema, la convivència entre tots els vilatants està plenament garantida malgrat hi hagi qui vulgui fer-la trontollar per aconseguir un rèdit electoral difonent mentides i promeses impossibles de realitzar.

Cal que totes les formacions polítiques agafem el compromís d’estudiar de prop aquesta situació que ja va néixer fa quatre anys al Vendrell, quan un desconegut August Armengol irrompia dins l’escenari polític amb un missatge inequivocament racista sota les sigles de Plataforma per Catalunya. L’experiment el va portar a obtenir un regidor, avui en té quatre, vam mirar de lluny i des d’un cert recel aquesta situació i l’electorat que diposita la confiança amb aquestes promeses infundades i plagades de mentides creix exponencialment.

Personalment, sento vergonya quan veig el nom del Vendrell en columnes de diaris d’abast nacional com és el cas del País o el diari electrònic del plural perquè es relaciona el nostre municipi amb l’increment sense precedents d’un partit racista i xenofob com és Plataforma per Catalunya, avui els dos grans noms d’aquest fet són el meu poble, Vendrell i la ciutat de Vic.

Aquest és el meu espai personal, símbol de llibertat on exposo els meus pensament i no em guardaré per mi mateixa una anècdota totalment desagradable que vaig patir durant la jornada electoral.

Si bé és cert que vaig estar voltant tot el dia d’un col·legi a un altre, aquest fet em va permetre intercanviar opinions i reflexions amb persones d’altres formacions polítiques que malgrat discrepar en algunes qüestions de fons, vam poder parlar en un to tranquil i molt agradable sobre diverses qüestions. Concretament, ho vaig fer amb persones de l’entorn d’ICV-EUIA, d’ERC i també de CIU.

Ara bé, a quarts de vuit caminava cap a la seu del PSC per deixar uns papers abans d’anar a la tele i portava la meva credencial penjada visible que m’identificava com apoderada del PSC. Quan el sr. Carles Armengol, acompanyat del seu germà i cap de llista de Plataforma per Catalunya, August Armengol, em va veure, persona que no conec es va dirigir a mi i em va dir literalment fent ús d’un to totalment despectiu “Senyoreta del PSC, espero que aquesta nit no hi hagi pucherazo a les urnes” no vaig dubtar en respondre-li "Nosaltres respectem les normes democràtiques, mentre que no tothom pot dir el mateix".

Aquesta és només una anècdota però crec que descriu molt bé quin és l’estil i el to que empren aquests individus. L’educació i el respecte són uns mínims que no s’han de perdre mai i en el moment que caiem dins el perillós forat on tot s’hi val es poden produir greus conseqüències.

Desconec quina serà la constitució de l’ajuntament el proper 16 de juny però avui us volia aproximar els pensament i les reflexions ràpides sobre la jornada d’ahir. Tindrem oportunitat de seguir parlant sobre aquest assumpte perquè això tot just comença.

16 Comments:

At 10:32 a. m., Blogger Joan Margall said...

Laia,
Heu fet bona feina, tú i els teus. Mala notícia la força que ha agafat el partit xenòfob. Espero, de tot cor, que no entrin al govern municipal.
Records des de Torroella,
Joan

 
At 11:46 a. m., Anonymous Anònim said...

HOLA LAIA,PIENSO COMO TU ,RESPETO A LAS PERSONAS QUE DIERON SU VOTO AL SEÑOR ARMENGOL PERO NO LO COMPRENDO.ES EL PARTIDO QUE SE PARECE MAS AL NACISMO Y LAS PROMESAS QUE DIERON SON PURA ESPECULACION. DESEO Y ESPERO QUE NINGUN PARTIDO POLITICO PACTE CON ELLOS POR EL BIEN DEL VENDRELL PUEBLO QUE SIEMPRE A ACOGIDO AL IMIGRANTE SEA CUAL SEA SU PROCEDENCIA. ATENTAMENTE MOC

 
At 12:11 p. m., Blogger garmir said...

Hola:
No entenc perquè dius que has sentit com un cop baix, el resultats, estan força bé, sé que que no et cau bé CIU i que us hagi guanyat et pot fer sentir malament, peró podeu formar govern amb altres, i per a el meu partit ja voldria per Barcelona aquests resultats (PPC).El Psc de El Vendrell al menys entra en quinieles de govern. Tens que estar contenta, esta força bé.

Respecte a PXC, doncs son vots que s´han de respectar encara que no agradin, hi ha gent que els ha considerat la seva opció i valen igual que els altres.

Sort en els pactes.

 
At 12:29 p. m., Blogger Laia Gomis said...

Moltes gràcies Joan, la veritat és que si d'alguna cosa estic segura és que hem treballat al màxim en aquesta campanya. A les mans de CiU està que Plataforma per Catalunya entri o no dins el govern municipal.

Si bé és cert que els més de 2000 vots que el sr Armengol va aconseguir durant el passat 27 de maig són totalment legítims perquè les persones li han dipositat la seva confiança en el projecte que ell planteja, aquest fet no exclou que estiguem davant una qüestió força preocupant.

La immigració no és un problema a la nostra vila, la integració i la convivència es respira pels carrers del Vendrell malgrat el sr Armengol vulgui dibuixar una realitat que no es correspon amb El Vendrell. El seu discurs, demagògic és realment perillós.

Quan parlava del cop baix que vaig pateir quan vaig conèixer els resultats no em referia a CIU perquè malgrat no compartir el seu projecte han guanyat les eleccions respectant les normes del joc. Especialment, em preocupa molt Plataforma per Catalunya, crec que el conjunt de vendrellencs ens hauriem de replantejar de manera molt seriosa allò que ha tingut lloc en el nostre municipi perquè convé no restar-li importància a aquest assumpte perquè lluny de ser un efecte passatger sembla que es comença a consolidar.

 
At 6:37 p. m., Blogger Què t'anava a dir said...

El millor remei és començar a partir des del dia 16 fins el 2011. La immigració és un dels problemes pendents al Vendrell i a molts pobles de la comarca. Entre tots ens hem de posar a treballar perquè la immigració deixi de ser un problema i es converteixi en només una circumstància puntual sense més trascendència.

 
At 1:34 p. m., Anonymous Anònim said...

CIU + PXC = EL VENDRELL

 
At 1:43 p. m., Blogger garmir said...

Hola:
Laia, has de pensar que el vot a PXC és tan legitim i democrátic com un vot al PSC o a CIU, tenen el mateix valor i es mereixen el mateix respecte i.......per qué no? , tenen dret , tot el dret del món a governar.
Jo, no sóc del Vendrel, peró probablement de ser-ho , els hagués votat a PXC, jo que he vist a Barcelona i Gavà, llocs on resideixo i he treballat, esl problemes que genera , la inmigració i com fan perdre qualitat de vida i ens degraden la vida a persones catalanes com jo, aquest vot de protesta el puc compendre.
Si no has patit situacions d´atur o precarietat laboral, en part causades per inmigrants, es lógic , Laia, que no ho entenguis, peró es un sentiment dficil de explicar,que aixi es pot canalitzar politicament.

Per aixó em semblaria bé i totalment legitim que PXC governés a EL VENDRELL, es més crec que és un error marginar-la politicament.

Grácies per llegirme.

 
At 2:28 p. m., Anonymous Anònim said...

Hola laia, estat seguint el teu blog fa uns messos enrrera i tu ho saps amb alguns del comentaris que t'he fet. Ara volia escriure i també entrar en aquest món del blog.

Estat llegint al teus seguidors i molts tenen la seva raó i a més crec que dintre d'ells hi han de varis colors polítics i tots amb la seva voluntat de diàleg i ganes de compartir els seu coneixement estant fent gran aquest blog, el teu.

Bé jo començaré dient que ets una persona maravellosa i res puc pensar sobre les teves aspiracions, les quals crec que agafaran un rumb clar i tots sabrem quan ho desvelis (quan sigui) i serà respectat per mi com mai.

respecte als resultats de les eleccions del Vendrell SI que hem de reflexionar, però crec que molta gent també. Hem de reflexionar de com articular els partits per fer-los més oberts. No hem serveix la frase "tenim que arribar a la gent", per què hem d'arribar a la gent? i si la gent no vol?

Crec profundament en la paraula NORMALITZACIÓ i quan una cosa està normalitzada és precissament quan ja no és parla d'ella, un exemple: fa molta anys, les persones amb discapacitats eren un problema, avui en dia no ho crec tant, és més ja no és parla practicament...

És per això que es un tema totalment noramlitzat, ja existeixen mecanismes per vincular les demandes d'aquest col·lectius i lleis específiques...

Amb aquest símil vull dir que quan els partits actuin com una entitat més d'un poble, que participin etc... acabaran sent una entitat més, i la gent veurà si vol o no, participar amb aquesta entitat en la qual a més de tot el que facin... participen democraticament en els comuicis electorals... És per això, que s'ha e normalitzar les realcions dels partits amb el poble....

Ni sé si m'explicat prou bé però és el que penso.

per acabar dir que:

Laia ets una passada, continua així, al teu costat he aprés moltes coses i espero apendre moltes més... continua amb el teu blog, que crec que és un dels millors, i espero impacient començar altre feina amb tu per poder veure com t'acceleres, com et poses vermella de ràbia quan intentes dir el que penses....i la gent no t'enten... quan tens molt papers sobre la taula i diu MIRA!!! i quan rius... sobre tot quan rius

Molts petons BIROLLA

 
At 7:40 p. m., Anonymous Anònim said...

Doncs malhauradament un pacte CiU+PSC que personalment crec que en un cas així demostraria intel·ligència i força a uns i altres, tot i que s'hagin fet la punyeta durant dècades i hi hagi peixos grossos que no es traguin entre ells!

Per altra banda també descarto per dignitat democràtica un pacte CiU -PxC ho pagaríen molt car durant molts anys i ja no només a nivell local penso que ho aprofitaríeu tota la resta de polítics per enfonsar-los, fins hi tot a novell de país. Seria una manca de coherència i demostraria molt poca intel·ligència per part de CiU.

El que sí que veig probable és un pacte de CiU amb els "fixos" del PP que per cert ja farà 16 que són al govern amb 2 regidors. Em fa vergonya que sigui així essent la gent que són i que han demostrat ser en els tres governs anteriors, però dir-te que és el més probable tot i ser amb minoria, si no, sols no poden governar.

Roger Caballero

 
At 8:16 p. m., Anonymous Anònim said...

Ara mateix al Vendrell la cosa esta molt dificil per no dir critica.

Els resultats son del tot legitims (nomes faltaria) i el que no es pot fer es no respectar una força politica que ha entrat a l'ajuntament nomes perque no es compartin les seves idees.

Sobre un pacte entre PSC i CiU em semblaria del tot incoherent, ja que durant els 4 anys anteriors (i durant la campanya electoral sobretot) s'han estat "insultant" i deixant per terra, aixi que un pacte entre dos partits que s'han estat barallant em semblaria una falta de respecte pels seus votants. No serien uns quatre anys molt estables (politicament parlant) els que ens esperen si hi ha un ajuntament amb una coalicio com la de Benet Jane i Helena Arribas; seria com el tripartit a Catalunya, pero al Vendrell.

Ens esperen unes setmanes intenses de debats en les quals espero i desitjo que surti lo millor per al nostre poble (tot i que aixo ho tindrem de dir d'aqui 4 anys)

Felicitats pel blog,
Oscar

 
At 8:30 p. m., Blogger Laia Gomis said...

En primer lloc, Miquel no crec que la immigració sigui un problema, més aviat hi ha qui ens ho vol fer creure.

Anónim de CIU+PxC estas en el teu dret d'exposar aquest pacte però no crec que sigui el millor pel Vendrell, tanmateix, això no està en les meves mans.

Garmir en cap moment qüestiono que les vots de PxC no siguin legítims sino que com a força política dins l'espectre polític té tot el dret del món a concorre davant unes eleccions i que els ciutadans dipositin la seva confiança.

Ara dit això no implica que jo pugui criticar aquest fet perquè penso que estem davant un partit xenofob i racista i em preocupa moltissim que a la meva vila hi hagi individus que juguin amb un tema tan sensible com és aquest.
´

Moltes gràcies pels ànims i totes les boniques paraules que exposes aqui sobre mi, no obstant, n’estic segura que no n’hi ha per tant. Sóc una persona normal com qualsevol altre l’únic que quan decideixo implicar-me en un projecte m’hi deixo la pell fins al final. Jo guardo molt bon record de les hores que he passat treballant en aquesta campanya, hem fet una molt bona feina i el més important és el bon ambient que s’ha respirat des del primer fins el darrer dia, malgrat que el resultat no va ser l’esperat, no ens enganyem.

Comparteixo amb tu la idea que exposes que els partits polítics s’han de convertir en una entitat més de la vila, hem de ser propers als ciutadans, escoltar els seus problemes i les seves queixes. Estar al bell mig de les preocupacions dels ciutadans perquè els polítics no són extraterrestres sinó persones que volen treballar al servei dels ciutadans.

Gràcies també per la comprensió que m’heu demostrat moltes persones durant aquesta campanya, sóc persona amb idees fixes i quan tinc clara una cosa vaig a per ella sense pensar-m’ho dues vegades. Sovint, cal reflexionar i mirar els ets i uts perquè malgrat sembli que no hi ha altra alternativa i és el millor camí convé sempre pensar les coses un parell d vegades.

I com no, si no ens distanciem una mica de la feina i els problemes seria per parar boig, així que sempre diuen que riure allarga la vida, no sé si és cert, però ajuda a alleujar una mica l’estrès del dia a dia.

Ara deixeu-me que em centri en la meva preocupació vital, la universitat, i quan acabi aquests exàmens us asseguro que m’implico en el projecte que vulgueu!

Una abraçada!

Laia

 
At 8:37 p. m., Blogger Laia Gomis said...

M'he deixat de comentar les reflexions del Roger i de l'Òscar. Penso que aquestes setmanes seran dures i intenses perquè les negociacions estan a l'ordre del dia, no només El Vendrell sinó que es una situació que es pot extendre en tots els municipis on no hi ha una majoria absoluta.

Hi ha qui no em creurà però us puc assegurar que no disposo de cap informació sobre la situació en la qual es troba el Vendrell, si hi haurà pacte Ciu amb PSC o bé s'obtarà per un govern en minoria amb el PP, tot i que crec que CiU s'allunya de les pretensions del pacte Ciu-PxC perquè ni des de barcelona li permeten ni tampoc crec que sigui el que més li convingui perquè s'estaria cavant la seva propia tomba.

Ara bé, tot està obert i ens resta esperar pacientment com evoluciona tot plegat.

 
At 11:00 p. m., Blogger La utopía said...

Bé veig massa passivitat i em permetre apuntar algunes coses.
Plataforma per Catalunya ha de ser il.legalitzada en tant i en quan és un partit que promou l'odi i la violència que perturben els nostres valors democràtics.
Gamir, no tots els vots són legítims o és necessari recordar-te l'Alemania nazi? o potser esteu esperant pactar amb ells algun dia?
No conec en prfunditat el Vendrell, però et puc assegurar que li tinc un especial apreci de lleure, ja que sovintejo sovint aquest poble.
Sense més recordar que en democràcia tot no val i que PxC és un autèntic perill que hauria d'elimiar-se jurídicament

 
At 10:12 a. m., Anonymous Anònim said...

Sóc oriund del Vendrell, fill de pares vendrellencs, i conec bé el meu poble i la meva terra encara que visqui a Barcelona. Tot el que pugui passar al Vendrell és per culpa dels vendrellencs, cada vegada menys vinculats al poble, el qual ha crescut exageradament, convertint-se en una pseudo urbs incapaç d'aglutinar tant de totxo i ciment. El que més preocupa és la reacció dels immigrants extremenys i andalusos davant la immigració magribí. S'han oblidat de quan alguns catalans els hi deien xarnegos.
El Vendrell s'ha fet famós pels regidors de PxC. Tots els polítics haurieu de fer autocrítica profunda de la vostra gestió i de la vostra actitud. En definitiva, som els ciutadans els perjudicats per les males praxi de tots vosaltres. La consequència, l'aparició de plataformes extremistes que al capdavall són aglutinadores del descontent general.
Fa temps que vaig decidir no trepitjar mai més el meu estimat poble, la meva vila regalada. Fa llàstima.
Jordi

 
At 6:43 p. m., Blogger Què t'anava a dir said...

Estic d'acord que la immigració no és un problema, però per molta gent ha assolit el nivell de problema. Per tant mereix una solució i que no sigui considerat un problema per molta gent. Estem en un valor subjectiu que obliga a la gent a posicionar-se, perquè per molts si es un problema. Ves a donar un tomb on tu ja saps i veuràs que et diuen.

 
At 2:35 p. m., Anonymous Anònim said...

El comentari de l´anònim que signa amb el nom de Jordi el trobo perfecte. Resumeix amb total transparència el que està passant a la vila de El Vendrell. El poble fa llàstima, pedra i totxo posat de qualsevol manera. Gent de fora, rodalies de BCN, de dubtosa procedència ( orígens NO Catalans i "amics" de Belen Esteban ) i que són el cor i els pulmons d´un partit que fa fàstic ( PxC ). Gent, en gran majoria, amb avantpassats NO Catalans que un bon dia van sortir per trobar una vida millor FORA de casa seva. Un partit que porta el nom de Catalunya i amb una identitat i unes idees de la Espanya franquista i feixista de fa 70 anys enrere.
Sr Armengol: s´ha equivocat de professió...ni "metge" ni polític...més aviat venedor de fum. Faci el favor de muntar un ESTANC...tindrà més futur.
Miki

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home