dimecres, de febrer 28, 2007

Qüestions lingüístiques a la sessió de control


Si la setmana passada, durant la sessió de control al govern vam tenir l'oportunitat de gaudir d'una brillant classe de dret, aquesta setmana ha estat el torn de realitzar unes apreciacions lingüístiques. La utilització d'un determinant possessiu ha originat una pregunta per part del grup popular on es demanava explicacions al ministre de justícia sobre el sentit de la utilització de l'expressió "els meus jutges i fiscals".

Fernández Bermejo, demostrant una gran habilitat ha conduït la seva resposta recorrent al Diccionari de la Reial Academia de la Llengua on s'hi pot llegir que el terme meu es pot emprar quan es demostra una relació afectiva, en aquest cas vers els jutges i fiscals.

És absurd plantejar una qüestió sobre aquests termes però el PP vol treure coses d'allà on no hi ha res i així ràpidament fer esclatar la polèmica. Tanmateix, avui m'ha fet certa gràcia aquest assumpte perquè personalment tinc el costum d'abusar del possessiu meu i tot sovint, parlo de la meva alcaldessa, del meu diputat o del meu ministre. Tot i que sóc conscient que ni molt menys són de la meva propietat.

Voldria acabar aquesta ràpida reflexió amb les belles paraules d'un poeta canari que el "meu"Ministre de Justícia, Fernández Bermejo, ha emprat aquesta tarda.

“Tener para la ofensa recibida pronto perdón y olvido para el daño y siempre exento de maldad y engaño, llevar la frente por el mundo erguida”.