dijous, de setembre 13, 2007

El primer ple ordinari de la legislatura

Sala de Plens de l'Ajuntament del Vendrell, gener 2007
Avui a les set del vespre tenia lloc el primer ple ordinari de la legislatura 2007-2011 i la veritat és que tenia certa curiositat per conèixer quin seria el posicionament de totes les forces polítiques que es troben amb representació al consistori respecte els diversos punts que integraven l’ordre del dia.

Després d’escoltar les dues hores que ha durat el ple recomanaria alguns regidors que no intentessin donar lliçons magistrals de dret administratiu ni tampoc de dret penal perquè produeix gran estupefacció escoltar com des de la Sala de Plens hi ha regidors que tenen la gosadia de pronunciar autèntiques barbaritats. No tinc cap inconvenient en donar noms i cognoms, concretament m’estic referint en primer lloc al regidor del partit popular, Ricard Giovani, el qual literalment ha dit que la legalitat o la il·legalitat d’una modificació de crèdit és el de menys, una frase que no mereix cap més comentari .




Al costat d’aquesta nova incorporació, per cert, regidor que de ben segur coneixeu malgrat no sigueu del Vendrell perquè Ricard Giovani va ser el presentador del polèmic vídeo que el Partit Popular de Badalona va realitzar en aquest municipi on s’abordava el fenomen de la immigració des d’una òptica totalment xenòfoba. Per si algú en dubtava, avui el sr Giovani durant el ple ha manifestat públicament que compartia tota una sèrie de coincidències ideològiques amb el tema de la immigració amb el sr. Amengol... tot i que puntualitzava afirmant que no estava d’acord amb les formes però si amb el fons.

Sense perdre el fil de l’assumpte, avui el gran mestre de la demagògia, el veterà August Armengol, també ha buscat el protagonisme durant la sessió de ple. Ja coneixem molt bé quin és el seu estil i avui ha seguit de prop la línia que tant el caracteritza i emparant-se amb quatre articles d’una llei i després deixar anar una bateria d’arguments que no s’agafen per enlloc, així presentava una proposta al ple.

Concretament la proposta presentada pel grup municipal de PxC, relativa a la tramesa a la Subdelegació del Govern dels expedients d'empadronament d'immigrants en situació irregular volia aconseguir acabar amb la immigració il·legal al Vendrell, segons defensava el propi Armengol. Tanmateix, sovint l’arrogància i la prepotència que alguns no es cansen de demostrar cau pel seu propi pes i si hi ha dies que faig veure que totes aquestes barbaritats no les escolto avui no serà així.

Davant aquest cúmul de despropòsits vull esmentar un parell d’aclariments. El primer que hauria de saber el sr Armengol és que l’article que ha citat avui en el ple es tracta d’una norma penal en blanc, és a dir, ens hem de remetre a la Llei 4/2000 per poder comprendre i desenvolupar amb total plenitud l’article 318 bis del vigent Codi Penal.

Tampoc està de més recordar-li que aquest article neix amb el propòsit d’evitar el tràfic il·legal de persones i que la llei 4/2000 versa sobre els Drets i les Llibertats dels Estrangers a España i la seva Integració social. Sé que no li agradarà gens ni mica l’existència d’aquesta llei perquè desmunta totes les seves teories a través de les quals intenta defensar per activa i per passiva que els immigrants no han de tenir cap dret, però el sr Armengol sap tant bé com jo que les lleis estan per complir-les.

La genialitat del numeret d’aquesta tarda ha conduït a Armengol a extreure relacions i conclusions no massa adequades perquè volia fer gala del seu abast coneixement de dret penal i ha fet un autèntic ridícul, perquè des de l’autèntica ignorància introduïa termes tan concrets i detallats en el marc penal com són la cooperació necessària, la complicitat i l’encobriment, relacionant-los amb l’article que citava anteriorment. I precisament, en aquest article la complicitat no hi té cabuda... per tant, una prova més del seu inexistent bagatge jurídic.

Podria seguir escrivint línies i més línies sobre aquesta qüestió perquè com veieu és un assumpte que dóna molt de sí però les matisacions realitzades anteriorment suposen un exemple prou il·lustratiu.
Abans d’acabar destacar que les persones que des de casa escoltàvem la retransmissió del ple a través de la ràdio local, Radio El Vendrell, no hem pogut conèixer quines han estat les diverses intervencions que els assistents a la sala de plens han realitzat. Si l’emisora de la ràdio pública del Vendrell assumeix el compromís de radiar els plens, crec que els oients també hauríem de poder escoltar les propostes, inquietuds, neguits o preguntes que el públic assistent realitza una vegada ha finalitzat el ple. Em consta que es tracta d’un problema tècnic però crec que no estaria de més començar a pensar sobre aquesta qüestió i posar fil a l’agulla per intentar solucionar-ho. D’aquesta manera és com es garanteix realment l’autèntica pluralitat perquè sinó els éssers humans sempre tenim a a malpensar...

Com podeu constatar, aquestes són les meves impressions personals sobre allò que ha donat de si la sessió de ple, m’he deixat moltes coses pel camí però no es tracta d’una crònica periodística de rigor sinó simplement un ràpid comentari.

22 Comments:

At 6:28 p. m., Blogger Què t'anava a dir said...

Jo també crec que s'haurien d'escoltar els precs i les preguntes del públic. Posar un micròfon allí no costa gaire, però reconec que a alguna intervenció no seria de l'agrat de tots els respectables.

 
At 7:47 p. m., Anonymous Anònim said...

Laia,
I els del PSC,que en dius, estan encara adormits?

Bona crònica.

 
At 11:01 p. m., Anonymous Anònim said...

estic d'acord amb tu amb el que dius de l'Armengol ,ja ho sabem que es mentira tot el que diu , peroel 90 % de la gent no s'entera de res. Ara una cosa tambe,no e sentit de cap dels grups majoritaris , ni una mica d'autocritica (queporten governan 30 anys si no uns els altres)de la situacio actual del vendrell,o s'asumeixen responsabilitats i es redirecciona la situació o d'aqui a 4 anys intueixo que seramolt més degradada encara, Penso joI el moc que li va fotre l'Eladi (ERC) a l'armengol molt bo.

Xavi. petons.

 
At 11:55 p. m., Blogger Laia Gomis said...

Miquel, després escoltar les barbaritats que el sr Armengol va arribar a dir ahir durant el ple, crec que estem preparats per escoltar les intervencions dels precs i les preguntes del públic assistent perquè dissortadament en aquest municipi comencem a estar curats d'espants en quant a les males formes, la manca de respecte i d'educació que alguns demostren.

Marc, respecte l'actitud del PSC crec que va ser totalment correcta perquè si vas seguir de prop el ple compartiràs amb mi que en molts moments havies d'ubicar-te en el espai en el qual et trobaves perquè en comptes de ser una sessió ordinària de ple, semblava que es tractés d'un míting anti-psc, perquè en totes les intervencions hi havia al·lusions negatives i de menyspreu vers l'anterior equip de govern.

A més, durant el torn de precs i preguntes van aparèixer tota una sèrie de qüestions força interessants que només el PSC es va atrevir a exposar públicament. Com són l'inici de les obres de la Rambla Miret, per cert ja fa 5 mesos que estan executades i el regidor d'urbanisme va afirmar l'inici la setmana vinent. L'ex-regidor de polítiques d'igualtat, va preguntar per Centre Municipal d'Igualtat, i es va respondre que es contestaria per escrit. I també es va abordar una qüestió prou important relativa a la situació en la qual es troben determinades persones de la plantilla de l'ajuntament, on sembla a ser que l'arbitrarietat s'instal·la en moltes de les actuacions...

Aquestes són les primeres passes i estic convençuda que des del PSC es treballarà activament en defensa dels interessos de la vila del Vendrell. Hi ha molta feina a fer i espero que des de la crítica racional i constructiva es vetlli pels interessos del Vendrell.

En darrer lloc, Xavi estic completament d'acord amb tu, la gent s'empassa totes les mentires que PxC diu, i totes les forces democràtiques s'haurien de posar les piles en aquesta qüestió sense més diligències. Ara hi ha qui prefereix anar a dinar amb els quatre regidors de PxC i després de conèixer aquesta informació crec que hi ha partits que en tenen molt poques ganes.

Una abraçada!

Laia

 
At 10:40 a. m., Anonymous Anònim said...

Estaras d'acord en mi, que el que va ser aquest plenari es, no un miting contra PSC, sinò, odi contra PSC, desde una manesa totalment IRRACIONAL, però si que s'intuia que dirigida, per quí?.
Podrien ser del Sr. Fonoll, que es qui onstantment te trovadades amb els Sres. de Plataforma, en hores de treball, i en qualitat de que te aquest tipus de reunions.
Tambè es intim amic del Sr. Felipe Martin.

 
At 3:41 p. m., Anonymous Anònim said...

ja ho se aixo de la reunio aquesta que dius. No se si ho sabeu pero m'han passat la noticia de que PxC a LLeida s'ha desintegrat i encara aniran despareixen més, pero aqui a el vendrell hi ha Vic ,Armengol aqui i l'Anglada a osona. Aquestos sera més dificil dons aquestos dos pajaros tenen més dialectica i aguantaran . s'ha de muntar una estrategia per a desacreditar-los de cara a l'opinio publica.
S'els a de vencer amb les seves propies armes.

salut.Xavi

 
At 6:49 p. m., Blogger Laia Gomis said...

Anònim, completament d'acord perquè durant el ple va quedar ben clar l'odi vers el PSC que tenen totes les formacions polítiques, de manera més important ho va demostrar PXC, el PP i ERC també s'hi va sumar aquest joc dels disbarats tot i que des de CIU van optar pel cinisme.

Sense cap mena de dubtes, la renúncia dels regidors de PxC de Lleida és molt bona notícia però ni a Vic ni a Vendrell no tindrem aquesta sort per una senzilla raó. En aquestes dues poblacions tenim uns veritables líders que només es dediquen a difondre mentides a tort i a dret, busquen la confrontació entre els ciutadans i això és una pràctica realment molt perillosa perquè us puc assegurar que en el nostre municipi, la convivència està garantida.

Ara el més fàcil és instaurar la por en el si de la ciutadania i utilitzant la tècnica de repetir una mentida 100 vegades al final s’acaba convertint en una veritat. Tots els demòcrates i els ciutadans que rebutgem aquesta pràctica ens hem de posar les piles en aquesta qüestió però quan veus que el membres de l’actual govern municipal de CIU es reuneixen amb ells i van a dinar plegats constates que aconseguir una unitat per treballar per desmuntar les teories demagògiques de PxC serà molt difícil perquè de moment el govern democràtic de la vila del Vendrell aposta per l’entesa amb els membres de PxC i fer veure que no passa res...

 
At 11:17 p. m., Anonymous Anònim said...

Sento discrepa, peró jo no ho vaig interpreta aixi simplement,es que la gestio economica a estat no tot el correcta que caldrie , que defenseu al vostre partit ho veig normal, ara el que em sembla perillos es que hos cregeu que ho heu fet tot be i ni tan sols se hos puje fer critica, dons els numeros canten.

salut.xavi

 
At 1:37 a. m., Blogger Laia Gomis said...

Xavi no tinc cap necessitat de defensar el meu partit quan no fa les coses correctament. Sempre he dit que primer s'ha de ser crítica amb els teus i després podràs fer-ho també amb la resta de formacions polítiques.

Ara et puc assegurar que la gestió econòmica durant els quatre anys es va dur a terme des d'una absoluta transparència i precisament si avui tothom pot saber l'estat dels comptes és perquè aquestes estaven fetes.

Una gran diferència amb l'any 2003 perquè quan el PSC va arribar al govern va necessitar un any i mig per conèixer de prop quin era l'estat de la hisenda local.

Ara d'això ningú se'n recorda i no és pas casualitat perquè l'artífex d'aquest oblit col·lectiu té noms i cognoms, el sr. Ferran Hinojo.

Una persona que no va trigar ni una setmana en convertir-se en interventor. Hi tinc moltes coses a dir, més que res perquè tots sabem que té pendent una resolució judicial i sobre ell recau l'autoria d'un delicte d'agressió sexual. Abans que ningú m'acusi de demagògica, tinc ben present la pressumpció d'innocència i fins que no es demostri el contrari ell és inocent. Desconec quina de les dues parts té la raó, ho deixo en mans de la justícia, però per prudència jo m'hagués esperat a la resolució judical abans de nomenar-lo de nou com a interventor.

Ara sembla a ser que el Benet tenia molta pressa i una gran necessitat per tornar a col·locar al sr Ferran Hinojo com a Interventor, potser es tracta d'algun deute pendent amb el PP?

De moment, et puc dir que acudeix a les comisions informatives quan el regidor d'hisenda, el sr Diu es troba col·lapsat per les xifres. El sr Hinojo és una de les peces clau d'aquest govern en minoria i sinó deixem que passi el temps i comprovaràs com les meves paraules no són impressions personals sinó que descriuen realitats.

 
At 10:47 p. m., Anonymous Anònim said...

molt be , m'agrada la teva manera de pensar, i amb aixo del hinojo ja ho veurem pero en fa mala espina certament com dius be .
Avui a suposo que set el teu primer dia a la uni espero que t'hagir anat be.

petonets. Xavi

 
At 1:03 a. m., Blogger Laia Gomis said...

Hi ha una frase en castellà que m'agrada molt i crec que encaixa perfectament en aquest context perquè el sr Hinojo "no es trigo limpio..."

Lamento dir-te Xavi que t'has equivocat en les teves prediccions perquè no torno a la universitat fins l'1 d'octubre, ja veus que encara tinc uns quants dies de vacances per endavant

 
At 6:33 p. m., Anonymous Anònim said...

refernet al tema Hinojo,no us oblideu que ni tant sols és interventor de carrera, és accidental, és a dir ocupa el lloc pel morro. Igual que ocupava pel moroo i l'ocupa pel mateix sistema el de Cap de serveis de gestió tributària i pressupostaria. En l'ajuntament només s'ha fet concursar una funcionaria per ocupar un lloc de cap de servei i ja es va ocupar l'Hinojo de defenestrar-la a l'igual que a l'antiga interventora.
Estic d'acord amb que el Ple que va ser com un circ el va muntar el Sr. Hinojo.

 
At 10:41 p. m., Anonymous Anònim said...

A dons molt be disfrutals els dies que et queden.
Tornan del tema del hinojo aquest,que tu apuntes molt be aqui hi ha un deute pendent, i fa dies que tomaba per el poble i es diu parcela 14-b, del pla urbanistic. ja m'enteneu .
Salut .
xavi

 
At 11:12 p. m., Anonymous Anònim said...

Per cert, en el dia d'avui la senyoreta (ella es fa dir així) Teresa mercader, gran lider del PP vendrellenc s'ha passat dues hores parlant amb el Sr. Armengol Rofés (altrament dit el matamoros) al Bar de la plaça de l'Ajuntament, des de la botiga on treballo no puc deixar de veure tots els moviments que en els últims temps hi arriben a haver en aquest bareto de la plça vella. Després el Sr. Hinojo ha anat a dinar amb el mag de les finances de Plataforma, sí el joan Parera Rivell, el yayet que el dia del Ple inaugural fins i tot es va confondre amb el nom del Benet!!!
Sembla que l'Hinojo fa molt bé la seva feina, és a dir la feina bruta del sr. Benet Jané: portar els contactes i el pacte encobert amb Plataforma. L'Hinojo assessora plataforma i CiU, mana al PP i es manté econòmicament de fabula gràcies a la debilitat i arrogància del sr. Benet. He de dir, que això, no tots els convergents ho veiem amb bons ulls. El Benet ens ha estafat. Està pactant amb la ultra dreta que va posar a la preso al nostre president Pujol i se'n ressentirà. No pot quedar impune. L'Hinojo és per dir-ho suaument un lladre i un presumpte (fins que no ho diguin els tribunals només és presumpte)violador de menors, i el Benet deu tenir alguna cosa amagada perquè li hagui posat el mando de l'Ajuntament a les mans. Les properes donaré la meva confiança a l'Eladi, el Benet ens ha defraudat com a catalans.

I per cert l'Hinojo ni tant sols sap parlar bé català.

 
At 11:35 p. m., Anonymous Anònim said...

Noi, enetnec això del català de l'Hinojo perquè tots els funcionaris tenen l'obligació de tenir el nivell C de catlà, però em sembla més important pensar com te enganxat l'Hinojo al Benet per tal que sigui l'Hinojo el que mana a l'Ajuntament: només perquè és la ma que l'uneix a Plataforma? o és que hi ha algún interés economic amagat? hi parlo de diners públics qu és molt fort. L'Eladi el dia del Ple ho va deixar molt calr oi? alguna cosa fosca hi ha entre ells.

 
At 11:55 p. m., Blogger Candela said...

Xavi, jo no enten que vol dir això de la parcela 14-b, del pla urbanistic.Vols dir que a l'Ajuntament l'Hinojo i el Benet fan magarrufes? és a dir estafen? No entenc

 
At 12:03 a. m., Blogger Tecla said...

Ostres, ostres... en què s'ha convertit el nostre poble? de la meitat de les coses no sé de que parleu però m'ensumo que no són coses netes. El que sí sé és que no es pot parlar de net i de l'Hinojo al mateix temps, però em deixeu parada. I això dels assessors és cert? perqué em sembla brutal. Perdoneu però això d'escoltar el que diu la gent al ple em sembla una tonteria comparat amb el poder saber les mentides que diu el Benet Jané i el plataformo, oi? I estic d'acord amb el moc de l'Eladi a l'Armengol. El trobo molt bé. Espero que l'Eladi faci la oposició a qui toca: el Benet, l'Hinojo i l'Armengol. En el ple últim ho va fer molt bé!

 
At 2:33 a. m., Blogger Laia Gomis said...

Els comentaris s’acomulen miraré de respondre totes les qüestions que s’aborden en tots ells. En primer lloc, destacar que el tàndem benet-hinojo no és nou ni tampoc neix d’aquesta legislatura sinó que convé anar una mica més endarrera i veure com en el darrer mandat de CIU ja estava com a interventor i no és cap descobriment afirmar la gran afinitat i sintonia que hi ha entre aquestes dues persones.

El pacte CIU-PP va quedar palès el dia de la constitució de l’ajuntament i PxC va votar a August Armengol per distreure una mica a tot el personal. Tanmateix, des dels primers dies de govern es veien algunes actituds sospitoses i es començava a parlar d’un pacte encobert entre CIU-PP-PxC que no m’extranyaria gens ni mica i després del ple del passat 13 de setembre aquesta opinió entre els vendrellencs i les vendrellenques s’ha començat a estendre com una taca d’oli.

Penso que no podem fer la vista grossa davant aquest assumpte perquè té una major trascendència i rellevància del que a simple vista podríem pensar, tanmateix hi ha qui prefereix mirar cap un altre costat per tal de despistar una mica i fer veure que són invencions d’alguns però quan aquesta idea es troba amb força arrelada en molts sectors diferents entre ells crec que “cuando el rio suena...agua lleva”

En darrer lloc, Tecla crec que no és una qüestió menor escoltar les intervencions dels assistents al ple perquè ja que s’ofereix la possibilitat d’intervenir als assistents no estaria de més que tots aquells que hem estat escoltant des de casa el ple, poguessim sentir també aquesta part.

 
At 10:32 p. m., Anonymous Anònim said...

la parcela 14-b esta a pla de mar mes a menys per alla radera on esta la SEAT d'abans quan era del Calmet, aquesta parcela es del pare d'en govani (el facha pepero), i se que abans de les eleccions va haber un trobada . per lligar el tema
que m'entens ara?

Xavi, Salut i República

 
At 11:52 a. m., Blogger internauta said...

Podries dir-me en quina data va succeir el tema de l'agressó sexual a una menor per part del Ferran Hinojo? Gràcies

 
At 7:59 p. m., Blogger Laia Gomis said...

Internauta, lamento no poder-te oferir aquesta informació, tinc una lleugera idea però com no recordo exactament la data, abans de dir un disbarat prefereixo no dir res perquè com no n'estic segura crec que és la millor solució.

Cordialment,

Laia

 
At 4:52 p. m., Anonymous Anònim said...

Para el anonimo de las 11.12, noto que tienes mania al Sr.Hinojo,pero no puedes decir ni suavemente que es un ladron ni violador de menores,porque una presunta agresion sexual,no es una violacion.
Esto que tu haces es meter cizaña hacia una persona que no te cae bien,mentir y me parece fatal que Laia Gomis no te haya dicho nada.
En un pueblo estos comentarios no se pueden permitir.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home