Reptes de futur
La societat espanyola es troba carregada de reptes i oportunitats que cal saber encaminar per tal d’obtenir uns bons resultats. Davant d’aquesta situació, els socialistes tenim tota una sèrie d’idees per continuar la línia de treball incessant que hem practicat durant la present legislatura, buscant com a finalitat principal donar aquella empenta que el nostre país necessita.
Aquesta tarda hem reflexionat sobre matèries tan properes com l’educació, la formació professional i l’estret vincle que existeix entre un potent món que irromp amb molta força com és la Investigació i el Desenvolupament, allò que tots coneixem sota les sigles d’I+D.
La cap de llista de la candidatura socialista de Girona, Montse Palma, prenia la paraula a l’inici de la trobada per recordar-nos el salt qualitatiu que s’ha donat en aquesta legislatura en matèria educativa. Una realitat que ens permet encarar el futur amb un esperit optimista però aquest fet no exclou que reconeguem l'existència d’alguns problemes que s’han de resoldre ja que seria absurd presentar una visió triomfalista on es negués l'existència d'elements que s'han de seguir estudiant i analitzant de prop per tal de procurar cercar alguna solució.
La ministra d’Educació, Mercedes Cabrera, esmentava la importància de l’educació arribant a definir la mateixa com una garantia de futur. Uns termes que comparteixo completament ja que tots sabem que l’educació acostuma a portar de la mà el progrés, una paraula que recentment tothom té a la boca.
Durant la seva intervenció, la ministra reconeixia que li resultava impossible fer un balanç de la gestió socialista que s’ha dut a terme en matèria educativa però apuntava a través d’unes ràpides i alhora concises pinzellades, l’aprovació de la Llei Orgànica d’Educació (LOE) i la modificació de la Llei Orgànica d’Universitats (LOU). De retruc, incidia en l’increment substancial de les beques pels estudiants fent un èmfasis especials en les beques Erasmus, aquelles que permeten als estudiants desplaçar-se fins a l’estranger per cursar els seus estudis.
Precisament, darrera de la potenciació de les beques es troba un eix que vertebra el sentit per essència de l'educació. Disposar d'una educació de qualitat però no n'hi ha prou amb aquesta sinó que a més, tothom ha de poder gaudir d'aquesta l'educació. Per tant, el concepte de qualitat es combina amb el d'igualtat formant un binomi estratègic que garantirà l'èxit d'un bon sistema educatiu.
El ministre Joan Clos ha posat sobre la taula l’impuls en matèria d’investigació, desenvolupament i recerca que el govern socialista ha realitzat en aquesta legislatura, introduint transcendentals peces perquè l’engranatge que comença a prendre forma en el nostre país no es vegi aturat de cop per culpa de la despreocupació originada de la desídia dels gestors públics.
A més, Joan Clos esmentava una diferenciació que personalment m’ha cridat l’atenció. Contrastava les polítiques declaratives, sustentades amb exclusivitat sobre propostes que s’anuncien però mai s’arriben a dur a terme. I de l’altre costat, les polítiques pressupostàries, aquelles que el govern encapçalat pel president Zapatero han dut a terme durant aquesta legislatura, dotant econòmicament tots els projectes perquè es puguin desenvolupar. Tanmateix, enmig d’aquest context introduïa el concepte respecte l’efecte potenciador que generen les polítiques estructurants que en comtes de pensar només ens els beneficis i els ràpids rendiments econòmics que generaran si ampliem la nostra perspectiva constatarem que allò que s’amaga darrera de les mateixes és també una prosperitat social.
Després de les intervencions, tots els presents hem tingut l’oportunitat de participar en un interessant debat, preguntant directament als ministres dubtes i inquietuds relacionades amb aquestes matèries que ens han permès gaudir d’una reflexió sobre uns elements capdals per la construcció d'una societat forta i potent de cara al futur.
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home